Reklaamile raisatud elu

imdb.com logoVõtsin jooksva nädala telekavast TV3 ja Kanal2 õhtused filmid ning vaatasin, kui palju telekanalid sinna juurde reklaami lisavad. Päeavseid ja päris öiseid asju ei vaadanud.

Teleka-aja aluseks võtsin filmi algusaja ja järgmise saate algusaja vahe. Võrdluse aluseks võtsin imdb.com lehel antud filmide pikkused.

Tulemuseks sain, et keskmiselt 19.27 minutit kulub iga filmi juures reklaami näitamisele ja see moodustab keskmiselt 15.21% filmile määratud ajast.

Film Teleka aeg, minutites IMDB.COM aeg, minutites Reklaam, minutites Reklaamile kulutatud aeg, protsentides
I, Robot 135 115 20 14.81
U.S. Marshals 150 131 19 12.67
Boa vs. Python 110 92 18 16.36
Lethal Weapon 4 145 127 18 12.41
Point of No Return 130 109 21 16.15
Saving Silverman 115 90 25 21.74
Dave 130 110 20 15.38
The Beverly Hillbillies 110 92 18 16.36
The Ringer 110 94 16 14.55
Black Rain 145 125 20 13.79
Taxi Driver 130 113 17 13.08

Niisiis inimene, kes vaatab igal õhtul telekast ühe filmi, kaotab nädalas üle kahe tunni lihtsalt filmi kõrvale reklaame vaadates. Kindlasti on need ajad ja protsendid igasuguste tõsielusarjade ja telemängude juures veel suuremad aga nende jaoks pole mul kusagilt tegeliku pikkust võtta.

Järeldused võib iga üks ise teha. Minul on hea meel, et mul pole kombeks telekast filme ja ka eriti miskit muud vaadata.

Sildid , , , , ,
15 comments on “Reklaamile raisatud elu
  1. Priit Kallas ütleb:

    Tegelikult muidugi võiksid sa selle 2 tunni asemel tööl käia ja filmide vaatamise osta endale. Oletame, et inimene saab 12000 kätte jagame 160h kuus seega tunni hind 75kr. Nii tuleb keskmiselt filmi vaatamise hinnaks umbes 20kr. Polegi teab kui palju??

  2. Aarne ütleb:

    Arvutus oleks ju õige kui inimene filme tööajast vaataks. Vaba diivanil vedelemise aeg on hindamatu väärtusega ja seda reklaamivaatamisele raisata on jama.

    Muideks, VHS laenutuse hinnad peaks kusagilt 25.- juurest algama.

  3. L@SSIE ütleb:

    Oleks need filmid veel midagi silmale või hingele pakkuvad. Tegelikult on see puhas ajaraisk.
    Parem mine metsa või aita naabrinaist puude tegemisel. Kui naabrimees koju jõuab, siis saad tasuta actionit ka.

  4. toivo ütleb:

    etv ja yle. reklaami 0 minutit.

  5. Ulmeguru ütleb:

    Reklaam teles on üks põhjusi, miks eelistan filme DVD-l osta.
    Teine (õigemini esimene) põhjus on filmide valik kohalikes kanalites.
    Kolmas põhjus on see, et ma ei soovi olla teleka ori… loe: istuda kindlal kellaajal teleka ette n-ö vaikset tundi pidama.
    Inimesed, kes telekast filme lindistavad, kurdavad, et tegelikult on reklaami rohkemgi, sest filmide lõpuajad on reeglina hilisemad, kui kavas kirjas… üks kanal jätab ka lõputiitrid näitamata… oma paar-kolm reklaami tuleb ka siit juurde.

  6. Mutt ütleb:

    Ja filmivalikut vaadates ei teki küll minul mingit soovi õhtusel ajal telekat sisse lülitada. Nii õhtused seriaalid (TV3’st tuleb praktiliselt iga tööpäeva õhtul mingi krimisari) kui ka filmid ainult vägivallast ongi. Häid komöödiaid ja muid žanre (nii filme kui sarju) näidatakse hilja õhtul, vara hommikul või nädalavahetusel. Pole ime, et järjest rohkem kuulen oma tutvusringkonnast, et inimestel pole üldse telekat olemaski enam. Filme ja sarju tõmmatakse internetist ja telekat ei vaadata üldse.
    Ohtrad reklaamipausid ei tee muidugi asja paremaks.

  7. Aarne ütleb:

    Mina ammutan filmid internetis ja suunan pildi teleka ekraanile. Kui mõni vähegi huvitav film meie telekanalitesse jõuab, siis on see mul tavaliselt juba vaadatud.

    Vägivaldsed filmid mulle meeldivad ja õudukad on lemmikud. Nende puudus TV’s, lisaks reklaami üleküllusele, on samuti üks põhjustest, miks ma telekast filme ei taha vaadata. Saated on kah tavaliselt igavad.

  8. Bock ütleb:

    Online-s ma filme ei vaata – ei viitsi kindlal kellaajal teleri taga istuda ja iga poole tunni tagant “võileibu tegemas käia”. Kasutan kõvakettaga DVD maki mõnusid. Salvestan soovitud filmid ja vaatan siis kui viitsin. Reklaamipausid on siis umbes minuti pikkused… kuni selle osa lihtsalt edasi “kerin”.

  9. Bock ütleb:

    Unustasin lisada, et nii Kana2 kui TV3 jätavad õhtustel filmidel lõputiitrid ära. Seega võid vabalt reklaami osale 3-5 minutit juurde lisada.

  10. sk ütleb:

    selline tehniline nüanss ka – IMDb-s kirjas olev kestus (täisminutites, ülespoole ümardatud) kehtib filmi esitamisel kinosaalis kiirusega 24 kaadrit sekundis, meie maailmaosas prevaleeriv PAL televisioon aga mängib sellesama filmi maha kiirusega 25 kaadrit sekundis ehk ca 4% kiiremini – 2-tunnise filmi kohta teeb see oma 5 minutit ajavõitu.

  11. BC ütleb:

    kui selles tabelis antud filmide ratingut vaadata, siis ainukesed midagi väärt filmid oleks ‘Taxi Driver’ (tõeline klassika) ja vahest ka ‘I, Robot’. ehk siis igal juhul oleks ülejäänuid filme vaadates aja raiskamine.

  12. Maria ütleb:

    Teleka jaoks on paljud filmid kärbitud lühemaks. Sõltuvalt filmist võib teleka ja kinoversioon päris mitu minutit erineda.

  13. Ulmeguru ütleb:

    Reiting on see jumal jah…

    «I, Robot» on ilmne ajaraisk ja kuritegu inimkonna vastu… Suur Vend teab, et ma pole miski Asimovi ega ka raamatutruude ekraniseeringute fänn, aga kui tahetakse midagi muuta, siis võiks selleks ka mõjuv põhjus olla… antud juhul saime neegri peaossa ja probleemse loo asemel jookse-hüppa-tüüpi solgi, millel pole midagi pistmist ei Asimovi, ega ta «romaaniga»…

    Minul pole midagi ei vägivalla, ei krimkade vastu… kuid kõiki neid näidatakse juba kolmandat-neljandat ringi… vaatan telekat üsna kaootiliselt, aga paljusid filme ja paljusid sarjade osi olen ma juba vähemasti kolm korda näinud… ok, tegelikult pole ma vaadanud, vaid mühatanud, et jälle see vana sara ja teleka välja lülitanud või DVD pannud…

  14. gra ütleb:

    see aeg on vajalik isiklikeks vajadusteks (wc ,suitsetamine)
    parem oleks kui ETV tooks ka reklaamipausid tagasi

  15. Priit Kallas ütleb:

    Küsimus pole selles, kas on diivani- või töö aeg. Filmi vaatamise eest tahetakse raha ja teles on selleks rahaks sinu tähelepanu, mis müüakse edasi reklaamiandjatele.

    Eelneva arvutuse juurde võib muidugi lisada, et kõrgema sissetulekuga inimesed vaatavad vähem telekat :)

Kommenteeri: