e!MEEDIA – käidud!

Käisin minagi kolmapäeval KuMus Altexi korraldatud e!MEEDIA seminaril. Ehkki ma ei kuulu niisuguse ürituse sihtgruppi, kuulsin nii mõndagi huvitavat.

  • Ehkki kolme esineja teemaks oli "Milline peaks olema otsimootoriturunduse, e-postiturunduse ja sotsiaalse meedia roll online kampaaniates", rääkisid nad suures osas vaid bänneritest. Meelde jäi number, et 84% inimestest ei kliki kunagi bänneritel. Ma ise suuremalt jaolt bännereid ei vaata sest AdBlock neid mulle lihtsalt ei näita.
  • Inglismaal on internetireklaami käive ületabud telereklaami käibe.
  • Erinevates kohtades tuleb reklaami teha erinevalt mitte ühe ja sama asjaga igal pool peale minna. Internet ei ole mitte üks meedium, vaid terve hunnik erinevaid: otsingumootorid, uudistesaidid, sotsiaalmeedia, internetipangad, internetipoed, jne.
  • Kui sotsiaalvõrkudes turundada, siis peab sellega pidevalt tegelema, mitte nii, et teeme täna kampaania ära ja homme ei tegele asjaga enam üldse. Igapäevane suhtlus ja pidevalt uuenev sisu on ülitähtsad.
  • Turundajad kasutavad oma esitlustes üleliia palju inglisekeelseid väljendeid. Ma saan aru, et on palju asju, mille kohta eesti keeles head ja lühikest väljendit ei ole aga nemad teevad seda ka täiesti olemasolevate sõnade puhul. Vist on tegu kutsehaigusega.
  • Tavaliselt ma esimesel kohtumisel ei kallista. Eriti ei tee ma seda meesterahvastega. Üleeile sai seda Janis Vanagsi (AirBaltiku) nõudmisel siiski tehtud. Nii lõbusat presentatsiooni pole ammu näinud.

e!MEEDIA ürituse tutvustus, programm ja kasutatud slaidid. Twitteris kasutati #emeedia hashtagi.

Sildid , ,
3 comments on “e!MEEDIA – käidud!
  1. Celtic ütleb:

    On kuskil ka pikemalt sellest AirBalticu presentatsioonist kirjutatud? Twitteris löödi laineid, siit ja sealt kukub vihjeid ning kõik see oleks justkui mingi enneolematu turundusstrateegia, mis mitte ainult ei tekita minus huvi vaid suisa käsib välja uurida, millega tegemist.

    See vastab ikkagi tõele, et tee midagi ja lase osalistel enda eest sõnumit levitada ning huvi tekib…

    Mis aga puudutab üldiselt Altexi seminare, siis olen ühel osalenud ja kuuldu järgi ei olnud ka seekord teisiti – palju kisa ja vähe villa. Üritatakse lüüa suurte tegijatega, kes tegelikult ei oma mingit arusaama turust. Kusjuures, kui käisin Marveti e-poe õpitoas, siis oli see põhiasjalikult Eesti Posti ja Pipfrogi promoüritus, samuti Marvet ise igal sammul Altexit ja iseennast imetles. Ainus hea pärl seal oli üllatus-üllatus Klick, kes vabameelselt ja vaimukalt rääkis oma katsetest e-äris. Tundub et seekord oli Klicki vasteks Air Baltic ning kõik muu igav promo?

  2. Aarne ütleb:

    Nagu ma Twitteris kuulsin, pidid ka AirBalticu slaidid Slideshare kontole jõudma.

    Ma ei oska ise eriti kvaliteeti hinnata sest ma ei tegele turundusega ja ei tea sellest eriti midagi. Minusuguse jaoks oli ikka paari huvitavat asja kah kuulda.

  3. Aarne ütleb:

    On laekunud uus info, et AirBalticu slaide siiski ei tule. Kahju.

Kommenteeri: