e!MEEDIA Рkäidud!

18.12.2009 @ 8:14:19 | Aarne Toompark | 3 kommentaari

K√§isin minagi kolmap√§eval KuMus Altexi korraldatud e!MEEDIA seminaril. Ehkki ma ei kuulu niisuguse √ľrituse sihtgruppi, kuulsin nii m√Ķndagi huvitavat.

  • Ehkki kolme esineja teemaks oli "Milline peaks olema otsimootoriturunduse, e-postiturunduse ja sotsiaalse meedia roll online kampaaniates", r√§√§kisid nad suures osas vaid b√§nneritest. Meelde j√§i number, et 84% inimestest ei kliki kunagi b√§nneritel. Ma ise suuremalt jaolt b√§nnereid ei vaata sest AdBlock neid mulle lihtsalt ei n√§ita.
  • Inglismaal on internetireklaami k√§ive √ľletabud telereklaami k√§ibe.
  • Erinevates kohtades tuleb reklaami teha erinevalt mitte √ľhe ja sama asjaga igal pool peale minna. Internet ei ole mitte √ľks meedium, vaid terve hunnik erinevaid: otsingumootorid, uudistesaidid, sotsiaalmeedia, internetipangad, internetipoed, jne.
  • Kui sotsiaalv√Ķrkudes turundada, siis peab sellega pidevalt tegelema, mitte nii, et teeme t√§na kampaania √§ra ja homme ei tegele asjaga enam √ľldse. Igap√§evane suhtlus ja pidevalt uuenev sisu on √ľlit√§htsad.
  • Turundajad kasutavad oma esitlustes √ľleliia palju inglisekeelseid v√§ljendeid. Ma saan aru, et on palju asju, mille kohta eesti keeles head ja l√ľhikest v√§ljendit ei ole aga nemad teevad seda ka t√§iesti olemasolevate s√Ķnade puhul. Vist on tegu kutsehaigusega.
  • Tavaliselt ma esimesel kohtumisel ei kallista. Eriti ei tee ma seda meesterahvastega. √úleeile sai seda Janis Vanagsi (AirBaltiku) n√Ķudmisel siiski tehtud. Nii l√Ķbusat presentatsiooni pole ammu n√§inud.

e!MEEDIA √ľrituse tutvustus, programm ja kasutatud slaidid. Twitteris kasutati #emeedia hashtagi.

  1. 3 kommentaari postitusele "e!MEEDIA Рkäidud!"

  2. On kuskil ka pikemalt sellest AirBalticu presentatsioonist kirjutatud? Twitteris l√∂√∂di laineid, siit ja sealt kukub vihjeid ning k√Ķik see oleks justkui mingi enneolematu turundusstrateegia, mis mitte ainult ei tekita minus huvi vaid suisa k√§sib v√§lja uurida, millega tegemist.

    See vastab ikkagi t√Ķele, et tee midagi ja lase osalistel enda eest s√Ķnumit levitada ning huvi tekib…

    Mis aga puudutab √ľldiselt Altexi seminare, siis olen √ľhel osalenud ja kuuldu j√§rgi ei olnud ka seekord teisiti – palju kisa ja v√§he villa. √úritatakse l√ľ√ľa suurte tegijatega, kes tegelikult ei oma mingit arusaama turust. Kusjuures, kui k√§isin Marveti e-poe √Ķpitoas, siis oli see p√Ķhiasjalikult Eesti Posti ja Pipfrogi promo√ľritus, samuti Marvet ise igal sammul Altexit ja iseennast imetles. Ainus hea p√§rl seal oli √ľllatus-√ľllatus Klick, kes vabameelselt ja vaimukalt r√§√§kis oma katsetest e-√§ris. Tundub et seekord oli Klicki vasteks Air Baltic ning k√Ķik muu igav promo?

    kirjutas Celtic 18.12.2009 @ 9:13

  3. Nagu ma Twitteris kuulsin, pidid ka AirBalticu slaidid Slideshare kontole j√Ķudma.

    Ma ei oska ise eriti kvaliteeti hinnata sest ma ei tegele turundusega ja ei tea sellest eriti midagi. Minusuguse jaoks oli ikka paari huvitavat asja kah kuulda.

    kirjutas Aarne 18.12.2009 @ 11:18

  4. On laekunud uus info, et AirBalticu slaide siiski ei tule. Kahju.

    kirjutas Aarne 19.12.2009 @ 17:17

Kommenteeri postitust