Eestitoit.ee imeb

09.04.2008 @ 10:10:21 | Aarne Toompark | 3 kommentaari

Vana nivelliirLugesin Kirjatsura blogist niisugust juttu: Seljanka ja rosolje - tĂŒĂŒpilisi Eesti vanarahva toite, kus ta kirjutab sellest, et leht eestitoit.ee on uues kuues ja et lehele on kulunud 600 000 krooni. Talle see leht ei meeldinud. Mulle kah mitte.

TÀhelepanelik vaataja mÀrkab, et eestitoit.ee kasutab tasuta WordPress blogimootorit. Mitte kÔige uuemat, vaid hoopis versiooni 2.3.3.

Huvitab, et kuhu see 600K siis kulus ka? Igatahes mitte sellele, et valmistada vĂ”i tellida mĂ”ni normaalse loetavusega valideeruv theme. Mitte sellele, et sisu oleks korrektses HTML’is sisestatud.

Kui kogu raha kulutada sisule ja vorm unarusse jÀtta, siis head nahka ei saa. Kahjuks ei ole tegijad absoluutselt viitsinud vaeva nÀha ka sellega, et oma lehte kasvÔi natukene otsingumootoritele meelepÀrasemaks teha.

VĂ€hemalt praegu algab iga lehe <title> tag niimoodi: "Eesti Toit Infoserver v3.1". Kas nad on WordPress'i juba kolmkomaĂŒks korda uuendanud? Kaks esimest varianti praagiti vĂ€lja ja arendajal ei jĂ€tkunud enam ressurssi muuks, kui tasuta platvormi kasutamiseks?

Niipalju sain ma asjast aru, et selle lehe kujundusega on kuidagi moodi seotud Businessbrand OÜ (businessbrand.ee) ja Brilliant Marketing Communications OÜ (brilliant.ee).

Kahjuks ei suutnud ma kuidagi leida ĂŒhtegi allikat selle kohta, kuidas ja kuhu seda raha siis tegelikult kulutatud on. PĂ”llumajandusministeeriumi lehelt leiab ministeeriumi 2007 aasta eelarve ĂŒhelehekĂŒljelise kokkuvĂ”tte, aga mitte rohkem. Riigikassast kah justkui eelpool nimetatud firmadele seonduvate tegevuste eest makstud pole. TeabenĂ”uet ei viitsi esitada.

* * *

Mul ei ole midagi selle vastu, kui minu raha eest mingi projekti lĂ€biviimisel kasutatakse odavaid aga kvaliteetseid vahendeid. See on ju isegi vĂ€ga tore, siis jĂ€tkub raha kvaliteetse sisu ja idee reklaamimise jaoks rohkem. Nagu minu blogist nĂ€ha, vĂ”ib WordPress’i peale ehitada ka ilusa ja valideeruva asja. Ise olen rahul. Peaksin ennast konsultandiks pakkuma ja rĂ€meda papivoo hoopis oma taskusse suunama.

  1. 3 kommentaari postitusele "Eestitoit.ee imeb"

  2. Vaatasin ĂŒhest vanast loost jĂ€rgi selle 600 000 krooni kohta. Ilmneb, et pĂ”hiosa rahast lĂ€inud hoopis info töötlemisele…

    Kaks aastat tagasi kommenteeris neid ĂŒĂŒratuid kulutusi minu ÄripĂ€evas ilmunud loos nĂ”ndamoodi toona projekti vedanud Ants KÀÀrma:

    KodulehekĂŒlje pani ĂŒles ministeerium (ministeeriumi andmeil maksis see 60 000 krooni – toim.), meie arendame seda edasi. Miks tĂ€iendamine nii palju maksab? Ega info ĂŒles panemine ei maksvatki nii palju, kĂŒll aga info kogumine ja töötlemine.

    Ilmselt siis on 600 000 krooni lihtsalt liiga vĂ€he, et selle eest saaks palgata mĂ”ne mĂ”tleva inimese ning sestap kubisebki see lehekĂŒlg jĂ€tkuvalt lauslollustest.

    kirjutas Kriss 09.04.2008 @ 13:57

  3. See on ju lausa nali.

    Tundub, et brillianti ja businessbrandi nĂ€ol on tegemist edukate Ă”humĂŒĂŒjatega.

    600k? no kuulge.
    Mitu aastat nad seda sisu siis tootsid kogusid?

    kirjutas Andrus 09.04.2008 @ 20:54

  4. Ma tÔesti ei tea, kuidas Businessbrand ja Brilliant Marketing selle asjaga seotud on. Riigieelarvest neile suuremaid summasid kantud pole. Aga kuidagi moodi nad siiski seotud on. Theme CSS failis on nende lingid sees.

    kirjutas Aarne 10.04.2008 @ 7:04

Kommenteeri postitust