Eestitoit.ee imeb

Vana nivelliirLugesin Kirjatsura blogist niisugust juttu: Seljanka ja rosolje - tüüpilisi Eesti vanarahva toite, kus ta kirjutab sellest, et leht eestitoit.ee on uues kuues ja et lehele on kulunud 600 000 krooni. Talle see leht ei meeldinud. Mulle kah mitte.

Tähelepanelik vaataja märkab, et eestitoit.ee kasutab tasuta WordPress blogimootorit. Mitte kõige uuemat, vaid hoopis versiooni 2.3.3.

Huvitab, et kuhu see 600K siis kulus ka? Igatahes mitte sellele, et valmistada või tellida mõni normaalse loetavusega valideeruv theme. Mitte sellele, et sisu oleks korrektses HTML’is sisestatud.

Kui kogu raha kulutada sisule ja vorm unarusse jätta, siis head nahka ei saa. Kahjuks ei ole tegijad absoluutselt viitsinud vaeva näha ka sellega, et oma lehte kasvõi natukene otsingumootoritele meelepärasemaks teha.

Vähemalt praegu algab iga lehe <title> tag niimoodi: "Eesti Toit Infoserver v3.1". Kas nad on WordPress'i juba kolmkomaüks korda uuendanud? Kaks esimest varianti praagiti välja ja arendajal ei jätkunud enam ressurssi muuks, kui tasuta platvormi kasutamiseks?

Niipalju sain ma asjast aru, et selle lehe kujundusega on kuidagi moodi seotud Businessbrand OÜ (businessbrand.ee) ja Brilliant Marketing Communications OÜ (brilliant.ee).

Kahjuks ei suutnud ma kuidagi leida ühtegi allikat selle kohta, kuidas ja kuhu seda raha siis tegelikult kulutatud on. Põllumajandusministeeriumi lehelt leiab ministeeriumi 2007 aasta eelarve üheleheküljelise kokkuvõtte, aga mitte rohkem. Riigikassast kah justkui eelpool nimetatud firmadele seonduvate tegevuste eest makstud pole. Teabenõuet ei viitsi esitada.

* * *

Mul ei ole midagi selle vastu, kui minu raha eest mingi projekti läbiviimisel kasutatakse odavaid aga kvaliteetseid vahendeid. See on ju isegi väga tore, siis jätkub raha kvaliteetse sisu ja idee reklaamimise jaoks rohkem. Nagu minu blogist näha, võib WordPress’i peale ehitada ka ilusa ja valideeruva asja. Ise olen rahul. Peaksin ennast konsultandiks pakkuma ja rämeda papivoo hoopis oma taskusse suunama.

Tagged with: , , , ,
3 comments on “Eestitoit.ee imeb
  1. Kriss says:

    Vaatasin ühest vanast loost järgi selle 600 000 krooni kohta. Ilmneb, et põhiosa rahast läinud hoopis info töötlemisele…

    Kaks aastat tagasi kommenteeris neid üüratuid kulutusi minu Äripäevas ilmunud loos nõndamoodi toona projekti vedanud Ants Käärma:

    Kodulehekülje pani üles ministeerium (ministeeriumi andmeil maksis see 60 000 krooni – toim.), meie arendame seda edasi. Miks täiendamine nii palju maksab? Ega info üles panemine ei maksvatki nii palju, küll aga info kogumine ja töötlemine.

    Ilmselt siis on 600 000 krooni lihtsalt liiga vähe, et selle eest saaks palgata mõne mõtleva inimese ning sestap kubisebki see lehekülg jätkuvalt lauslollustest.

  2. Andrus says:

    See on ju lausa nali.

    Tundub, et brillianti ja businessbrandi näol on tegemist edukate õhumüüjatega.

    600k? no kuulge.
    Mitu aastat nad seda sisu siis tootsid kogusid?

  3. Aarne says:

    Ma tõesti ei tea, kuidas Businessbrand ja Brilliant Marketing selle asjaga seotud on. Riigieelarvest neile suuremaid summasid kantud pole. Aga kuidagi moodi nad siiski seotud on. Theme CSS failis on nende lingid sees.

Kommenteeri: