E-teenuste valik netipangas

01.06.2011 @ 8:34:39 | Aarne Toompark | 1 kommentaar

Kindlasti oled tĂ€hele pannud, et internetipanka sisse logides pakub pank sulle vĂ”imalust otse mitmetesse e-teenustesse siseneda? Nende teenuste valik on nĂ€iteks minu jaoks siiski segaseks jÀÀnud – miks pakutakse just neid teenuseid ja mitte mingeid teisi?

Ma olen laisk ja tahan oma asjad vĂ”imalikult lihtsalt korda ajada. See tĂ€hendab, et ma teen korra kuus ĂŒhe arvete maksmise, nĂ€itude teatamise, piletite ostmise, jne sessiooni. VĂ€ga mĂ”nus oleks, kui ma pÀÀseks ainult panka sisselogimisega ning sealt saaks juba edasi ilma edasistele logimistele aega kulutamata.

E-teenused panga kaudu

NĂ€iteks ei saanud ma pikka aega oma mobiilsideteenuse pakkuja (Elisa) juurde ja alates 01.05.2011 ei saa enam otse pilet.ee lehele.

KĂŒsisin Swedpangast jĂ€rele, miks see asi nii on ja miks ma ei saa kĂ”ikidesse kohtadesse, mis panga kaudu sisselogimist vĂ”imaldavad, otse netipangast minna.

PÔhjus, nagu selgus, on vÀga lihtne:

E-teenuste lehele tehakse ĂŒle 400 000 kĂŒlastuse kuus, seega pakume E-teenuste lehel esindatud firmadele ka suurepĂ€rast Ă€rivĂ”imalust. Sealt edasisuunamine on tasuta. Samas on panga kaudu autentimine tasuline teenus, seda nii edasisuunamisel internetipangast kui firma veebilehel Swedbanki autentimisvahendeid kasutades.

Pilet.ee ĂŒtles oma lepingu ise ĂŒles, sest nad pidasid hinda liiga kalliks.

Igatahes on nĂŒĂŒd minu jaoks asi selge.

* * *

Mul on vĂ€ga hea meel tĂ”deda, et erinevalt eelmisest korrast, kui ma oma pangalt infot tahtsin saada, lĂ€ks sellel korral kĂ”ik vĂ€ga ladusalt. Pool tundi peale reede lĂ”unal saadetud kirja sain vastuse, et kĂŒsimusele vastatakse jĂ€rgmisel nĂ€dalal. Lubatud, tehtud ning esmaspĂ€eva lĂ”unaks oli vastus kĂ€es.

Kommenteeri postitust