Delfi reklaamib rÀmedat jama

31.08.2009 @ 8:30:09 | Aarne Toompark | 4 kommentaari

Delfi.ee reklaamLeidsin Delfist ĂŒhe IQ testi reklaami mis saatis mind lehele www.cellxl.co.ee/p47/tst/iq/. Kuna ma olen isegi ĂŒhe korra niisuguse "testiga" Ă€mbrisse astunud, siis klikkisin huvi pĂ€rast erandkorras reklaamil.

Erinevalt eelmisest korrast on sellel lehel kohe esilehel kasutustingimused kirjas (minu rĂ”hutustega) ja mulle, kui staaĆŸikale interneti- ja telefonikasutajale arusaadavad:

* Selle teenuse tellimisel saad toote (teenuse), mida kuvatakse sellel lehel. See on tellimuspĂ”hine teenus. Veenduge enne teenuse allalaadimist, et teie telefon on ĂŒhendatud WAPiga (mobiilse Internetiga). Antud teenust osutatakse iganĂ€dalase Gold Club abonent tellimuse alusel, mis uueneb automaatselt. Vastavalt tellimise tingimustele saate selle teenuse tellimisel Gold Club abonent tellimuse omanikuks ning vĂ”ite alla laadida 10 teenust (tekstiteenused, naljakad helinad, mp3 laulud*) hinnaga 50Kr nĂ€dalas. Abonent tellimus uueneb automaatselt seni, kuni te pole sellest loobunud. Abonent tellimusest loobumiseks saatke SMS koodiga stopgame numbril 1898. KĂ”igist klubi tellimustest loobumiseks saatke STOP numbril 1898. VĂ€him vanus 16+ koos arve maksja loaga. Portaali CellXL teenuste kasutamisel lĂŒlitatakse teid automaatselt tasuta saadetavate reklaamsĂ”numite vĂ”rku. Sellest teenusest loobumiseks saatke numbrile 1898 sĂ”num NOADV. Mis tahes kĂŒsimuste korral helistage meile numbril: 6-66-23-64 vĂ”i saatke e-kiri aadressil: support@cellxl.co.ee vĂ”i tagasi kontakt vormi.

IQ-testÜsna selgelt on vĂ€lja toodud, et kui sa neile oma telefoninumbri annad, siis maksad igal nĂ€dalal 50 krooni ja saad selle eest helinaid, MP3, jms stuffi. Nii kaua maksad, kui sul meelde tuleb oma tellimus Ă€ra lĂ”petada.

Lisaks saad sa reklaamsÔnumeid ning nendest loobumisaks pead sa samuti SMS'i saatma.

SMS'i hinna kohta nad targu kusagil infot ei avalda.

Ma ei ole sugugi kindel, et pere nooremad liikmed niisugusest tekstist ja kÔigist tingimustest tÀielikult aru saavad.

Miks ma arvan, et tegu on rĂ€meda jamaga? Selle pĂ€rast, et see test ei ole mitte mingil juhul IQ-test vaid hoopis pinnapealne teadmiste kontroll. Lisaks sellele puuduvad testis tĂ€pitĂ€hed mis teeb mĂ”nest kĂŒsimusest aru saamise keeruliseks.

* * *

Seoses kooliaasta alguse ja paljude just praegusel ajal esimesi samme mobiiltelefoni kasutamise teel tegevate noorte arvu jĂ€rsu suurenemisega tahaks lapsevanematele sĂŒdamele panna, et Ă”petage oma lapsi telefoni kasutama.

  • Telefoninumbrit pole mĂ”tet suvalistesse kohtadesse sisestada.
  • VĂ€ikest kirja tuleb kah lugeda.
  • Ühistranspordis telefoni kĂ”larist muusika vĂ”i helinate kuulamine on NO-NO.
  1. 4 kommentaari postitusele "Delfi reklaamib rÀmedat jama"

  2. Kindlasti on see ĂŒks ebameeldiv juhtum, kuid raske on siinkohal Delfit sĂŒĂŒdistada. Ei saa ju portaal vastutada Embach Toursi vĂ€idetavalt osutamata jÀÀnud teenuste vĂ”i alkoholitootja toodete kaasmĂ”jude eest. Samuti on vĂ€ikeses kirjas palju jama liising ja kindlustusfirmade lepingutes.

    kirjutas Allan 31.08.2009 @ 11:10

  3. Olen nĂ”us, et Delfi pole sĂŒĂŒdi, kui reklaamiandja jamaga tegeleb.

    Varem pole ma niisuguseid saastareklaame Delfis mĂ€rganud aga ma pole ka igapĂ€evane kĂŒlastaja.

    kirjutas Aarne 31.08.2009 @ 12:40

  4. See siiski on IQ-test, lihtsalt testi tulemused avaldatakse veidi ootamatul kujul su telefoniarvel.

    VĂ€ga peab austama seda smallprinti, kus reaalselt on ka info sees olemas. Hiljuti vabastasin ĂŒhe tuttava hullemast vĂ”rgust, kust ei saanudki teada kuidas teenust peatada. Pidi saatma teate “stop” ja kampaania nimi. Kampaania nime pidid ise teadma/mĂ€letama.

    kirjutas Henrik Aavik 31.08.2009 @ 13:02

  5. Eestis petatakse igal pool inimestelt raha vĂ€lja. Vahel tundub, et muud siit ei tahetagi. See ka pĂ”hjus miks olen seda riiki vihkama hakanud. Laulupeol tuleme kokku ja armastame ĂŒksteist. Ja peale seda kepime kĂ”ike ja kĂ”iki.

    kirjutas Tere 08.03.2010 @ 1:04

Kommenteeri postitust