Ühisteenused – pättide hirm

JamaDelfis kirjutab Karol Kallas väga karmi artikli Ühisteenuste kohta. Ühisteenus koosnevat mingitest pättidest, kes ausate bussijäneste ja toredate valestiparkijate käest raha ära võtavad. Lugu paha.

Mitmetes kommentaariruumides nõuavad kurjad inimesed neile ebaseaduslikult tehtud trahvide tagastamist.

Millest need inimesed küll mõtlevad...?

Huvitav, et kas need nõudjad ka sellele mõtlevad, et kustkohast see ühistranspordi ülevalpidamise raha tuleb? Piletite müügist ja omavalitsuse dotatsioonist. Sellega, kui üks jeekim jätab pileti ostmata, varastab ta ju tegelikult kõigi ausalt pileti ostnute tagant. Kaudselt varastab ta kõigi samas omavalitsuses elavate inimeste tagant sest omavalitsus peab üha rohkem ja rohkem raha ühistranspordi dotatsioonile kulutama ja muudeks asjadeks jääb selle arvelt vähem järgi.

* * *

Tallinnas ühistranspordi kasutajana olen üle elanud mitmeid ühisteenuslaste reide. Kinnitan, et need on enamuses olnud parasjagu õudne kogemus.

Minul isiklikult ei ole piletikontrollidega ebameeldivaid kogemusi olnud. Võibolla selle pärast, et mul on alati (ID) pilet ostetud ja kaasas... Kõige suuremaks ebameeldivuseks on olnud see, et kontrollimine võtab aega ja kui endal parasjagu kiire on, siis teeb närviliseks iga teel kaotatud minut.

* * *

Selles olen autoriga nõus, et iga omavalitsus peaks ikka tõsiselt kaaluma, et milliste firmadega teha lepinguid ja millistega mitte. Võin üsna kindel olla, et Tallinnas ei muutu veel pikka aega midagi. :(

Sildid: #, #, #, #, #
5 comments on “Ühisteenused – pättide hirm
  1. nipitiri ütleb:

    Mina kah ei saa sellest aru, et kuidas saab piletita sõitmine olla normaalne.
    Samas, nõustun ka sinuga ja selle Karol Kallasega, et kas peaks olema see ERAFIRMA, mis teostab kontrolli sõidupiletite omamise või mitte omamise üle.
    Selleks peaks olema mingi riigiasutuse juurde loodud üksus, mis seda teostab.

  2. offf ütleb:

    Olgem ausad, kuigi ma pole Ühisteenustelt trahvi saanud, sest sõidan piletiga, on Ühisteenuste kontrolõrid tihti jämedad, ebavaiisakad ja jõhkra käitumisega.
    Muide, siinsamas Eestis on näiteks Edelaraudtee mille konduktorid on alati korrektsed, viisakad, paluvad piletit näha ja kellel ei ole, sellele müüvad. Miks ei võiks ühistranspordis selliseid olla???

  3. Gea ütleb:

    Bussipileti ostmine on ju ometi elementaarne. Ühisteenuste tädidest-onudest on mul kahju, neid peedistatakse ikka hirmsat moodi, isegi ametnikega võrreldes :p

    Minul on ühisteenustega positiivne kogemus – ükskord sõitsin bussijaama, et bussi peale minna, ja kuukaart oli esimest päeva aegunud. kontroll tuli peale, trahvi ei teinud, pidin ostma nende käest 10 bussipiletit ja sellega pääsesin. Isegi maha ei tõstetud mind trammist, kui kurtsin, et jään niimoodi oma Tartu bussist maha.

    Nüüd on mul ID-kvartalikaart. Konrolli pole paraku vist viimase aasta jooksul kordagi kohanud.

  4. pilleriin ütleb:

    mina pole samuti kontrolöride erilist jõhkrust näinud. esitan ID-kaardi ja kõik okei.
    pigem paneb mind hämmastama see, kui mõni piletita sõitja neile ikka päris ebatsensuurselt vastu lõugab ja nemad ikka viisakalt teda välja paluvad. mul oleks ammu üle visanud ja ma oleksin vastu lõugama hakanud.

  5. Gea ütleb:

    Ei ole nipitiriga nõus, et riigifirma peaks pileteid kontrollima. Miks peaks riik tegelema erafirma pakutava teenuse,(nagu nt Tallinna Autobussikoondis seda on) mille on tellinud kohaliku omavalitsuse (Nt Tallinna linnaviletsus) eest maksmist. Iga erafirma või tellija ajagu ikka ise kontrollimine korda.

Lisa kommentaar

Sinu e-postiaadressi ei avaldata. Nõutavad väljad on tähistatud *-ga

*